כבר נתקלנו בדרמות קוריאניות מוזרות, כגון: "יום טוב להיות כלבה" A Good Day to be a Dog, או "מאחורי המגע שלך" Behind Your Touch, אבל דבר כזה עוד לא ראינו.
מה קורה כשבחורה הופכת לנגיס עוף? נגלה בסדרה הקוריאנית "צ'יקן נאגט" 닭강정 Chicken Nugget בנטפליקס אותה ביים במאי מוערך ובה שחקנים מוכרים ואהובים
תאריך עליה לשידור: 15 במרץ 2024
עלילת הסדרה "צ'יקן נאגט":
צ'וי סאן-מן (ריו סונג-ריונג) הוא מנהל של חברה קטנה לייצור מכונות, אשר מנסה להציל את בתו צ'וי מין-אה (קים יו-ג'ונג), שהפכה לנגיס עוף לאחר תקלה עם מכונה מוזרה.
קו באק-ג'ונג (אהן ג'ה-הונג), אשר מאוהב בסתר בצ'וי מין-אה, מצטרף לניסיון רצוף ההרפתקאות להחזירה לצורתה האנושית.
ז'אנר / סוגה: אבסורדי, לא שגרתי, קומדיית מתח, תעלומה
דירוג צפייה: הגבלת גיל של 16+ בגין שפה בוטה
מספר פרקים: 10 פרקים קצרים של כ-30 דקות
רשת / פלטפורמת סטרימינג: נטפליקס Netflix
בימוי וכתיבת התסריט (המבוסס על וובטון): לי ביונג הון (את שמו הוגים: אִיְ ביונג-הון) 이병헌 Lee Byeong-heon שאחראי, בין היתר, לסרט שובר הקופות בקוריאה "הג'וב המפתיע" Extreme Job (שגם בו שיחק השחקן הראשי של הדרמה הנוכחית ריו סונג-ריונג), וכן לדרמה הקוריאנית "נטייה רומנטית" / "המלודרמה של חיי" Be Melodramatic (שבה שיחק גם השחקן הראשי הנוסף של הדרמה הנוכחית אהן ג'ה-הונג), ו-"אליס, הנשק האולטימטיבי" Alice, the Final Weapon.
כתיבת הוובטון עליו מבוססת הסדרה: פאק ג'י-דוק 박지독 Park Ji-dok
לחצו כאן לקריאת הוובטון 'צ'יקן נאגט' בקוריאנית:
השחקנים הראשיים בסדרת נטפליקס הקוריאנית "צ'יקן נאגט"닭강정 Chicken Nugget
ריו סונג-ריונג 류승룡 Ryu Seung-Ryong מוכר ממשחקו בסרטים שוברי קופות רבים: על משחקו בסרט "הנס בתא 7" Miracle in Cell No.7 קיבל את הפרס הגדול בטקס פרסי בקסאנג ה-49 ב-2013 ופרסים נוספים, כמו כן כיכב בסרט "האדמירל" The Admiral: Roaring Currents, הסרט "הג'וב המפתיע" Extreme Job - בבימויו של במאי הדרמה הנוכחית, ועוד. בנוסף שיחק גם בדרמות קוריאניות, שעל האחרונה שבהן סדרת דיסני+ "מובינג" / "בתזוזה" Moving זכה בפרס פרס השחקן הראשי הטוב ביותר בטקס פרסי התוכן של אסיה ופרסי ה-OTT העולמיים לשנת 2023.
אהן ג'ה-הונג 안재홍 Ahn Jae-Hong הופיע בסרטים רבים, ביניהם: "מלך ג'וקגו" The King of Jokgu, "עיר בדויה" Fabricated City, ועוד. כמו כן הופיע בדרמות קוריאניות רבות, ביניהן: "מזמן לא עשינו סקס" LTNS, "אלחם בדרך שלי" / "לכבוש את הפסגה" Fight for My Way - עליה קיבל את פרס השחקן החדש הטוב ביותר של KBS, "נטייה רומנטית" / "המלודרמה של חיי" Be Melodramatic - בבימויו של במאי הדרמה הנוכחית, "עבור 1988" Reply 1988, ועוד.
קים יו-ג'ונג 김유정 KIM YOU JUNG שהתחילה את קריירת המשחק שלה בגיל 4, כיכבה בין היתר בדרמות: השד הפרטי שלי / השד שלי My Demon, "מנקים בתשוקה" Clean with Passion for Now, "חנות הנוחות" Backstreet Rookie, בסרטים "הלילה השמיני" The 8th Night, "נערה במאה ה-20" 20th Century Girl ועוד).
ויש גם הופעת אורח של כוכבת "משחק הדיונון" ג'ונג הו-יון Jung Ho-yeon 정호연
הבמאי לי ביונג הון (הוגים: אִיְ ביונג-הון) 이병헌 Lee Byeong-heon אמר על הבחירה לביים את הסדרה "צ'יקן נאגט" במסיבת עיתונאים:
"ההחלטה לעבד את וובטון האינטרנט הפופולרי "צ'יקן נאגט" של Naver [פורטל אינטרנט קוריאני עם פלטפורמת וובטונס - קומיקס רשת] לסדרת טלוויזיה הייתה אתגר משמעותי בשל העלילה הלא שגרתית והמוזרה שלה.
מצאתי שהסיפור מקורי באמת. זה לא היה דומה לשום דבר שאי פעם ראיתי קודם. העבודה על העיבוד הייתה מאתגרת ודרשה אומץ."
"הייתי צריך למצוא את הסיבה שאני צריך לעשות את זה. הרבה מחשבות עברו במוחי".
"זה סגנון חדש לגמרי של קומדיה. הייתי סקרן לגבי איך הקהל יגיב לסיפור", אמר.
"כשקראתי לראשונה את העבודה המקורית, תפסתי את הסיפור כמתמודד עם דעות קדומות המבוססות על מראה חיצוני. המטרה שלי הייתה להרחיב את הנושא הזה למשהו יותר משכנע ומשמעותי", אמר הבמאי.
"היצירה עשויה להיראות קלילה או אפילו אבסורדית, אבל היוצרים ניגשו אליה ברצינות", אמר. "האווירה על הסט היתה רצינית לחלוטין".
(1)
העלילה המוזרה וחוש ההומור המיוחד של הבמאי אכן הובילו לביקורות חלוקות על הסדרה מאז עלתה לאתר הסטרימינג ב-15 במרץ. לכך התייחס הבמאי, בציינו כי הוא נהנה לראות את המשוב הרחב מהצופים, וכי ציפה מלכתחילה לתגובות חלוקות.
"בכל פעם שהרגשתי לא בטוח לגבי ההחלטה שלי לעבד אותו, הזכרתי לעצמי שהוא ימצא את הקהל שלו שיאהב את הסיפור למרות האפשרות לקבל ביקורות מעורבות", אמר.
(1)
"[זה] היה הסיכון שהיינו צריכים לקחת בעבודה הזו. תהיתי איך אני יכול להזמין צופים לעולם שבו אדם הופך לנגיס עוף... ...התגובה היא מה שלקחנו בחשבון מאז שלב הפיתוח, כי הכרנו את העבודה המקורית".
לי אמר שהוא ניסה להפוך את הסדרה ליותר מוגזמת וקומית כדי להקל על הצופים להרגיש בנוח לנוכח העלילה המוזרה:
"לעבודות קודמות ניגשתי בצורה מציאותית יותר, בעוד שאת זו הפכתי ליותר קריקטוריסטית. בשבילי זו הייתה הפעם הראשונה שביימתי בצורה כזו. כוונתי היתה שהפיכתה לקריקטוריסטית ותיאטרלית למעשה תעזור לפצות על המבוכה שהקונספירציה מעוררת הניכור הזו גורמת."
(2)
ואכן, המבוכה והניכור של "ציקן נאגט" גורמים לכך שהסדרה מזכירה מחזות מז'אנר תיאטרון האבסורד:
הפירוש המילולי של המילה "אבסורד" הוא: מחוץ לכל סדר או הרמוניה מקובלת. תיאטרון האבסורד הוא תיאטרון המתאר את מצב האדם בעולם חסר סדר, שהוא מנסה להעניק לו משמעות.
מחזות האבסורד היו שונים בצורניות שלהם: הם יצרו דימויים על הבמה שאינם מחקים את המציאות שמחוץ לתיאטרון אלא יוצרים דימוי תיאטרוני שקיים אך ורק על הבמה.
(3)
אחת מהביקורות המהללות את הסדרה הגדירה את השאלה "איך זה לחיות כנגיס עוף?" כשאלה אקזיסטנציאליסטית (4), והפילוסופיה האקזיסטנציאליסטית השפיעה על תיאטרון האבסורד.
נוכל לנסח אותה במילים אחרות: "האם מהותו של האדם תלויה בצורתו?"
אין ספק שהסיטואציה היא של אדם הנקלע למצב של חוסר היגיון שבו הוא נדרש להעניק לעולמו משמעות.
מבחינה צורנית:
הסט שבו נפתחת הסדרה הוא סט דל שמזכיר במה של מחזה.
שלושת עובדי החברה הקטנה לייצור מכונות (ששניים מהם הם הגיבורים הראשיים) יושבים אל 3 שולחנות המופנים זה אל זה בצורת ח', באמצע הנגר גדול של מפעל.
"צ'יקן נאגט נעשתה בבירור בתקציב זול. היא בהירה כמו אופרת סבון בשעות היום, יש לה מעט מאוד קטעי פעולה מסורתיים ונראה שאחוז גדול מתקציב האפקטים החזותיים שלה הושקע על מנת לגרום לנגיס עוף להתנדנד מעט. זה כל כך מוזר ומזכיר מחסן-מציאות, שיש סיכוי טוב שבתוך כמה דקות לצפייתכם בפרק הראשון תחליטו שצ'יקן נאגט פשוט לא בשבילכם." (5)
מבחינה ויזואלית, צ'יקן נאגט אסתטית הודות לפלטת הצבעים הרוויה שנותנת לצופה לצלול אל תוך העולם המטורף של הנרטיב. (4) לי זה הזכיר את הפלטה של סרטי ווס אנדרסון.
האבסורד מודגש גם במשחק התיאטרלי המוגזם: שלושת עובדי החברה יושבים רוב זמן יום העבודה בשקט זה מול זה (ועד כמה שניכר, ללא מעש), ומדי פעם אומרים משפט ושלושתם פורצים בצחוק גדול.
אולם, לדברי אוהבי הסדרה "צ'יקן נאגט", המוזרות שלה אינה צריכה להרתיע:
"הייתי מוכן לחלוטין להתייאש מהתוכנית, עד לסצינה קצרה שבה אביה של האישה שהפכה לנגיס עוף מבכה את המצב הקשה שלה. הוא זוכר שגידל אותה לבדו לאחר מות אמה. הוא מפחד והמום, אבל הוא גאה באישה שהיא הופכת להיות. באופן מפתיע זה אחד הדברים המרגשים ביותר שראיתי מזה זמן רב. איכשהו הסדרה המטופשת הזו, שלעתים קרובות עושה רושם כאילו נכתבה באופן אסוציאטיבי ולא באופן מסורתי, סחטה ממני תגובה רגשית אמיתית.
משם, באופן בלתי מוסבר, צ'יקן נאגט הולכת ומשתפרת. העניין הופך להיות פחות המוזרות של אישה שנלכדה בצורת עוף, ויותר הקשר שמתרחש בין שני האנשים שמנסים להשיב אותה."
צפו בקליפ יוטיוב של נטפליקס לסדרה הקוריאנית החדשה "צ'יקן נאגט"
닭강정 Chicken Nugget
למרות שהיא אכן מאד מוזרה, אני עדיין צופה בסדרה. למה? כי השחקנים נהדרים והיא לא צפויה ומותחת.
אם גם אתם סקרנים לדעת מה יעלה בגורלו של נגיס העוף, צפו גם אתם!
(וספרו לנו אח"כ מה דעתכם)
חחח קוריאנים הזויים