Booking.com
top of page
כמה עולה מלון בסיאול דרך בוקינג? (מודעה)

המיני-אלבום החדש של להקת טווייס Twice זוכה לקבלת פנים שונה מהקהל הבינלאומי לעומת הקהל הביתי בקוריאה

להקת טווייס TWICE עם אלבום חדש, מגיעה למליוני צפיות ומצליחה מאד בעולם, אך בדירוג 100 של מֶלון - פחות.


ב-10 במרץ הוציאה להקת טווייס TWICE את המיני אלבום ה-12 שלה "מוכנה להיות" "READY TO BE", שבו שבעה שירים, כולל שיר הנושא* "שחרר אותי" "SET ME FREE" וסינגל באנגלית: "זריחה לאור ירח" "MOONLIGHT SUNRISE".

* שיר הנושא בקייפופ לא חייב להיות בעל אותו שם כמו האלבום, אלא שהוא נושא משמעות שהיא המוקד והנקודה המרכזית של האלבום.
פוסטר לרגל הגעת השיר "מהי אהבה" של להקת טווייס  Twice למעל 700 מיליון צפיות ביוטיוב ב-15.2
פוסטר שהוציאה סוכנות להקת טווייס Twice לכבוד הגעת השיר "מהי אהבה" (מהאלבום בעל אותו שם) למעל 700 מיליון צפיות ביוטיוב ב-15.2 (JYP Entertainment)

בריאיון ל-Naver שתורגם לאנגלית באתר Soompi לקראת הקאמבק הראשון השנה של הלהקה, שיתפה נָיון (나연 Nayeon): "מכיוון שזהו הקאמבק הראשון שלנו מזה כמעט שבעה חודשים והראשון של 2023, התכוננו במרץ כדי להציג מופע חדש למעריצים. אני מתרגשת ומצפה לזה כי אני חושבת שנוכל להראות קונספט וביצועים שונים מהגרסה הקודמת שלנו”.

בנוגע למסר שהן שואפות להעביר באמצעות השיר "שחרר אותי" "SET ME FREE", הסבירה מנהיגת הלהקה ג'יהיו (Jihyo), " יש ברצועת הכותרת שלנו 'SET ME FREE' משמעות של: 'בואו נתנתק מכל מה שקושר אותנו ונאהב בחופשיות, כאוות נפשנו.' אני מניחה שאנשים רבים יוכלו להרגיש סוג אחר של קסם של טווייס TWICE. אני מקווה שאנשים יקשיבו לשיר שלנו ויצפו בהופעה שלנו בהנאה". בנוסף, כשנשאלה מה גורם ללהקה להרגיש חופשיה, דאהיון בחרה בהתרגשות את המעריצים שלהם, (שנקראים וואנס Once).


האלבום החדש "Ready to Be" של TWICE עמד בראש סקר המוזיקה השבועי של בילבורד. מעריצי מוזיקה הצביעו בסקר שפורסם ביום שישי (10 במרץ) באתר המוזיקה בילבורד Billboard, ובחרו בפרויקט האחרון של הלהקה כהוצאת המוזיקה החדשה האהובה עליהם בשבוע האחרון. האלבום זכה ביותר מ-58% מהקולות, וגבר על מוזיקה חדשה של מיילי סיירוס ( 29.21%), קלווין האריס ואלי גולדינג ( 9.78%) ועוד.


הצלחה זו מגיעה לאחר בסוף ינואר, TWICE חשפה את הסינגל בשפה האנגלית "זריחה לאור ירח" (MOONLIGHT SUNRISE) שקדם להפצת האלבום שלהם. השיר הפך לשיר השני של הלהקה שהופיע לראשונה בדירוג מאה השירים החמים של בילבורד - Billboard Hot 100.

טווייס אף קיבלה את פרס האמן פורץ הדרך בטקס "פרסי נשים במוזיקה" של בילבורד לשנת 2023 ב-1 במרץ.


צילוםלהקת טוויס Twice בקידום האלבום Set Me Free שחרר אותי" בטוויטר סוכנות" JYP
צילום טוויס בקידום האלבום "שחרר אותי" בטוויטר (סוכנות הלהקה JYP)

בטקס הענקת הפרסים טווייס אף הופיעה עם ביצוע הבכורה שלהם לשיר -"MOONLIGHT SUNRISE". על הופעה זו אמרה חברת הלהקה מומו: "זה היה משמעותי במיוחד שהצלחנו להראות ביצוע של הרצועה המוקדמת שלנו בפרסי בילבורד נשים במוזיקה. זה שיר שאני אישית מאוד אוהבת ונראה שגם המעריצים שלנו אוהבים אותו, אז אני שמחה שאנחנו מרגישים אותו הדבר". דהיון הוסיפה: "הייתי כל כך מופתעת ונרגשת שהאנשים הרבים שהשתתפו בטקס הענקת הפרסים הריעו בהתלהבות בכל פעם שהוצגנו על המסך. אני רוצה להודות מקרב לב לכל מי שתומך בטווייס (Twice)".


גם אתר המוזיקה רולינג סטון RollingStone הרעיף תשבוחות על הלהקה והאלבום: "...במיני אלבום החדש שלהם, "מוכנה להיות" Ready to Be, להקת הבנות TWICE מפוצצת את הסטריאוטיפים העייפים ומנפצת מחסומים עם סט בן שבעה שירים, מושך ומשכנע כמו כל דבר בנוף מוזיקת ​​הפופ היום. "מוכנה להיות" הוא קאמבק בטוח מאחת הלהקות המרגשות ביותר של הקייפופ, מלא שירי ריקוד קצביים (bangers) עם אוקטן גבוה ותיבות צלילים שנתקעות בראש (earworms) חכמות שמושכות את תשומת לבכם מהצליל הראשון."


כשנשאלו חברות הלהקה מדוע הן חושבות שהן כל כך אהובות ברחבי העולם, סאנה ענתה: "אני מרגישה אסירת תודה על כך שמעריצי ה-K-Pop אוהבים ומוקירים את המוזיקה וההופעות של TWICE. ראיתי גם הרבה אנשים מזכירים שהאווירה ההרמונית ועבודת הצוות שלנו בולטים על הבמה!" ומינה המשיכה: "אני מאמינה שאולי אנשים אוהבים את עבודת הצוות שלנו ואת הדרך שבה אנחנו נהנים על הבמה." ג'יהיו הגיבה, "אני חושבת שזו האנרגיה החיובית שלנו שמגיעה מעבודת הצוות שלנו, מהז'אנרים המגוונים של השירים שלנו ומקידום האלבום הפעיל שלנו".


לעומת התגובה הבינלאומית החמה, תגובת המצעד הקוריאני לשיר הנושא ממיני האלבום החדש של הלהקה לא היתה מזהירה:


למצעד היומי של מֶלון* - "טופ 100 של מלון", נכנס שיר הנושא של האלבום "שחרר אותי" "Set Me Free" רק במקום ה-83, והוא נפל כליל מהמצעד לאחר יום אחד בלבד.


רבים הביעו בפלטפורמות המדיה החברתית את הפתעתם על הדירוג במצעד מלון:


"שמישהו יסביר מה קרה לטווייס בקוריאה? לפני שנים הם היו בראש כל הפלטפורמות הגדולות בקוריאה.."

"כל השירים האחרונים שלהם לא כל כך טובים."

"ראיתי שהשיר לא הגיע לטופ 100 לפני כמה שעות. וזו הפעם הראשונה שאני רואה את השיר של TWICE לא נכנס למצעד יום אחרי הקאמבק שלהם".

"אני לא חושב שזה עניין האיכות של השיר. 'Talk that Talk' היה ממש טוב אבל גם לא היו לו דירוגים טובים". "טוב, אהבתי את השיר..."

"היו להם רק כ-70 אלף מאזינים ב-24 השעות הראשונות לשחרור. אני חושב שהקבוצה איבדה מספר לא מבוטל של מאזינים, מה שאומר שהם צריכים לצאת עם שיר נושא ממש טוב כדי להתגבר על הנושא הזה".

"אני חושב שכבר לא הרבה אנשים משתמשים במלון. כולם בספוטיפיי".

"אני חושב שזה בגלל JYP (*סוכנות הלהקה). אני לא זוכר את הפעם האחרונה שאהבתי שיר של אמן JYP". "עבר רק יום. חכה עד שהם יופיעו בתוכניות מוזיקה."

"מאוד אהבתי את 'זריחה לאור ירח'. למה הם לא יכולים להפוך את השיר הזה לשיר נושא?"

"אולי אנשים היו עסוקים בצפייה בבייסבול וב'התהילה'".

"אני פשוט אוהב כמה TWICE פעילה. בבקשה המשכו להוציא מוזיקה."

"טוב עכשיו, כשהם בתעשייה כבר זמן מה, הם לא יכולים לעלות (*לצמרת המצעד) עם כל שיר בודד. אבל אני אוהב איך הם שומרים על הלהקה וממשיכים לשחרר מוזיקה חדשה למעריצים שלהם. הרבה אלילים לא עושים זאת. זה. אני פשוט מקנא בתור סטן קייפופ."

"חחח למי אכפת ממלון? אף אחד לא זורם על מלון בימינו."

אם כי גולשת אחרת ציינה שגם במצעדים אחרים טווייס לא מככבת:

"מחוץ ל-Bugs Top 100

מחוץ ל-Genie Top 200

מחוץ לטופ 100 של MelOn

מחוץ ל-FLO Top 100"

"אני חושבת שהסיבה של"שחרר אותי לחופשי" היה דירוג כל כך גרוע בקוריאה היא כי שמעריצי טווייס בקוריאה (k-onces) כועסים שטווייס מקדמת בארה"ב. בכל פעם שתשומת הלב של להקה היא לא רק לקוריאה, המעריצים הקוריאנים זורקים התקף. עשו את אותו הדבר בדיוק ל-nct 127 עם הקידום של Superhuman."

"וגם השיר לא ממש בלתי נשכח"

מעריצים רבים הזכירו שאותו דבר קרה כבר ב-2021 עם השיר "מדען" Scientist שנכנס לדירוג Melon רק במקום ה-95 ולדירוג Genie במקום ה-144.


* מלון היא פלטפורמת הסטרימינג וחנות המוזיקה המקוונת הפופולרית ביותר בדרום קוריאה.

ואולי הסיבה נעוצה בכלל בתכני השירים?


גם אתר הרולינג סטון וגם אתר NME שיבחו את להקת הקייפופ טווייס בביקורות הנלהבות שלהם לאלבום על מילות השירים החזקות והלא-מתפשרות שלהם. מתוך כתבת NME:

" 'אני רוצה הכל ולעולם לא אתפשר / גם אם כל זה הוא רק פנטזיה.' אלו הן שורות הפתיחה של הגרסה האנגלית של 'Set Me Free', המושרת בביטחון על ידי מנהיגת טווייס, ג'יהיו. בהן, היא חולקת קביעה נועזת ללא בושה וזו שעושה את עמדתה של קבוצת הבנות במיני אלבומה ה-12 'Ready To Be' ברורה ביותר - הן בשליטה מלאה ומוכנות לבעוט בכל דבר, או בכל אחד, שלא להתאים לחזון שלהם לשוליים.

זוהי עוצמה שמתבשלת בעולם הלירי של TWICE כבר זמן מה."


ומהרולינג סטון:

"האלבום נפתח עם "Set Me Free", המנון דיסקו שמוצא את הבנות אוזרות אומץ כדי להתוודות על התאהבות. 'הסתרתי את מה שאני מרגישה כלפיך לנצח,' הן שרות. 'עכשיו כשזה ירד לי מהלב יש מקום לך ולי.'

דברים עוברים במהירות להילוך גבוה עם הסינגל הראשון, "Moonlight Sunrise", מתמודד רציני על (תואר) שיר הפופ של השנה. כבר לא הקבוצה פעורת העיניים שפרצה לתודעה כבני נוער ב-2015, TWICE נהיית חושנית ומפתה ממש ברצועה בהשראת הבס של אטלנטה."


בעיני קהל מערבי מילים כאלה נשמעות טוב, אבל האם הקהל בקוריאה רואה אותן אחרת?


ומה דעתכם? האם השיר גרוע? האם מילות השיר הן הסיבה? האם טווייס מזניחה את הבסיס הביתי לטובת הקהל הבינלאומי, או שהסיבה לדירוג הנמוך בקוריאה שונה?

ספרו למטה בתגובות


וכדי שתוכלו לשפוט:

להקת טווייס Twice עם השיר "שחרר אותי" (SET ME FREE) בטונייט שואו האמריקאי (The Tonight Show) עם המנחה ג'ימי פאלון


לאחר הופעתה של הלהקה עם השיר "SET ME FREE" ב-"The Tonight Show בכיכובו של ג'ימי פאלון", TWICE כרגע עדיין בניו יורק למגוון אירועים קרובים. ב-10 במרץ (שעון מקומי), בניין האמפייר סטייט בניו יורק יאיר בצבעים הרשמיים של TWICE.

בשבוע הבא, להקת TWICE תתארח בתכנית האירוח של קלי קלרקסון -"The Kelly Clarkson Show" להופעה וראיון.


וכאן השיר "שחרר אותי" בגרסת יוטיוב הרגילה:


מקורות: Soompi, Allkpop, Koreaboo, kbzoom, Naver, RollingStone, NME, Billboard



0 תגובות

Yorumlar


מודעות

אין פה מוצרים כרגע.

אין פה מוצרים כרגע.

אין פה מוצרים כרגע.

אין פה מוצרים כרגע.

אין פה מוצרים כרגע.

אין פה מוצרים כרגע.

אין פה מוצרים כרגע.

אין פה מוצרים כרגע.

אין פה מוצרים כרגע.

אין פה מוצרים כרגע.

אין פה מוצרים כרגע.

אין פה מוצרים כרגע.

אין פה מוצרים כרגע.

אין פה מוצרים כרגע.

אין פה מוצרים כרגע.

אין פה מוצרים כרגע.

אין פה מוצרים כרגע.

אין פה מוצרים כרגע.

אין פה מוצרים כרגע.

אין פה מוצרים כרגע.

אין פה מוצרים כרגע.

אין פה מוצרים כרגע.

אין פה מוצרים כרגע.

אין פה מוצרים כרגע.

אין פה מוצרים כרגע.

אין פה מוצרים כרגע.

אין פה מוצרים כרגע.

אין פה מוצרים כרגע.

אין פה מוצרים כרגע.

אין פה מוצרים כרגע.

אין פה מוצרים כרגע.

אין פה מוצרים כרגע.

אין פה מוצרים כרגע.

אין פה מוצרים כרגע.

אין פה מוצרים כרגע.

אין פה מוצרים כרגע.

אין פה מוצרים כרגע.

אין פה מוצרים כרגע.

אין פה מוצרים כרגע.

אין פה מוצרים כרגע.

bottom of page